EMK – VOW 0 – 5

Geplaatst op: donderdag 17 maart 2022 om 12:55.

Gisterenavond stond de inhaalwedstrijd EMK – VOW gepland, waarvoor trainer Ronnie Jansen voorafgaand aan de wedstrijd de nodige ervaring had toegevoegd aan de wedstrijdselectie. Het resultaat daarvan was zeker in de eerste helft direct zichtbaar: EMK stond organisatorisch goed, de wedstrijd was vanaf het beginsignaal in evenwicht en er onstonden aan beide zijden doelkansen. EMK maakte de meeste aanspraak op een openingsdoelpunt, terwijl VOW in de omschakeling ook de nodige kansen creëerde en er sprake was van een aantrekkelijke wedstrijd met een 0-0 ruststand.

Terwijl het publiek zich opmaakte voor een spannende vervolg van de eerste helft, kwam EMK niet scherp uit de kleedkamer en werd de wedstrijd binnen vijf minuten beslist in het voordeel van VOW. De eerste beste kansen van de gasten uit Zijtaart werden niet goed verwerkt door de verdediging van EMK, resulterend in een vroege 0-2 voorprong voor VOW. Hiermee was de wedstrijd beroofd van alle spanning en brak er een rommelige fase aan waarin door de vele overtredingen van beide zijden er geen sprake meer was van een echte wedstrijd. EMK probeerde nog de aansluitingstreffer te maken, maar na de 0-3 was de wedstrijd gelopen. In de slotfase slaagde VOW er nog in om twee doelpunten te maken, maar dit was slechts voor de statistieken.

Voldoende aanknopingspunten voor de technische staf om mee te nemen naar de thuiswedstrijd tegen Mariahout a.s. zondag om 14:30 op sportpark Wettenseind te Nuenen.