EMK VR 1 – Nederwetten VR 1 3 – 0

Geplaatst op: dinsdag 10 oktober 2017 om 18:45.

Waar in Eindhoven ruim 200.000 toeschouwers waren om naar de marathon van Eindhoven te kijken, was er ook een respectabel aantal naar sportpark Wettenseind afgereisd voor de derby EMK – Nederwetten. Het beloofde vooraf een leuke wedstrijd te worden, derby’s voorzien een wedstrijd altijd van een ondefinieerbare spanning en de prestige staat op het spel. Voor Kirsten Stronkhorst en de zusjes Nancy & Juliette Beekmans was de wedstrijd speciaal omdat zij tegen hun oude club speelden.

Een paar minuten over 13:00 klonk dan het langverwachte beginsignaal. De wedstrijd is begonnen en de vrouwen van EMK lieten vanaf de eerste minuut zien dat er vandaag maar één team aanspraak maakte op de overwinning: inzet, strijd en teamgeest gecombineerd met een gezond stukje onverzettelijkheid was vanaf de openingsfase duidelijk zichtbaar. De eerste 15 minuten ging het spel goed op en neer, vond de slag met name op het middenveld plaats maar was er een optisch overwicht voor EMK. Het veldspel van EMK is duidelijk vooruit gegaan dit seizoen: er waren mooie combinaties, een goede veldbezetting en er werd uitstekend gebruik gemaakt van de ruimte op het veld. In de 32e minuut kreeg EMK een hoekschop en uit de rebound wordt de bal vanaf 20 meter door Nancy Beekmans over de verdediging in het doel geschoten, 1-0. In de 35e minuut krijgen de dames van Wetten een serieuze kans vanuit een corner, maar de bal wordt van de doellijn gehaald door Kirsten Stronkhorst. Tijd voor de rust.

De tweede helft begint en de dames van EMK gaan nadrukkelijk op zoek naar het tweede doelpunt en de ‘vorentscheidung’. In de 65e minuut wordt er een tackle ingezet op Lisette Houben, waar niet voor wordt gefloten (of wordt hier prima de voordeelregel toegepast?), waar Lisette direct haar gram haalt door het tweede doelpunt te laten noteren (2-0). De wedstrijd is hiermee feitelijk beslist, Nederwetten kan het duel niet meer laten kantelen, laat het meer en meer afweten en EMK wordt in het zich van de haven juist sterker en sterker. Door goed gebruik te maken van de vleugels worden de ruimtes steeds groter en worden de sterkten van EMK optimaal gebruikt. Uit een voorzet vanaf de linkervleugel komt de bal voor het doel van Nederwetten, waar Nancy Beekmans zoveel druk zet, dat de bal ongelukkig in het eigen doel wordt gewerkt (3-0).

Een sterke overwinning gebaseerd op inzet, strijd & teamgeest: volgende week deze stijgende lijn doortrekken tegen Hapert VR1.

Uitslagen VR 8 oktoberStand VR 8 oktober