EMK VR 1 – Nederwetten VR 2 5 – 0

Geplaatst op: maandag 10 oktober 2016 om 16:05.

Onder het genot van een heerlijk herfstzonnetje was het talrijk publiek naar sportpark Wettenseind gekomen voor een echte derby tussen de dames van EMK en Nederwetten. Beide teams waren op volle sterkte, waarmee de doelstelling en ambitie vooraf duidelijk was: naast 3 punten stond hier ook prestige op het spel!

Zo mooi als de spanning vooraf, was de wedstrijd eigenlijk al afgelopen voordat hij goed en wel was begonnen. EMK overrompelde Nederwetten direct vanaf de aftrap met twee prachtig uitgevoerde aanvallen, die ook beiden direct werden omgezet in een doelpunt, 2-0. Daarmee was de wedstrijd direct van alle spanning beroofd. Nog voor rust gooide EMK de wedstrijd definitief in het slot toen de 3-0 werd gescoord.

Na rust had Nederwetten enkele omzettingen toegepast, vastbesloten om de spreekwoordelijke eer nog te redden. De slag vond nu voornamelijk op het middenveld plaats, waar stevige duels werden uitgevochten. Toen EMK ook al snel de 4-0 maakte kon het terugvallen op de goede organisatie achterin en via de vleugels de snelle aanvalsters in stelling brengen. Een beproefd concept waarmee EMK dit seizoen verwacht hoge ogen te gooien in de strijd om het kampioenschap in de 5e klasse. In de slotfase viel ook nog de 5-0 waarmee er achteraf kon worden teruggekeken op een makkelijke middag die vooraf zeker niet was verwacht.

Uitslagen 5e klasse 860:

uitslagen-5e-klasse-860-9-oktober