EMK VR 1 – RKGSV VR 1 2 – 0

Geplaatst op: dinsdag 1 november 2016 om 17:45.

Alle ingredienten voor een echte topper waren zondagmiddag aanwezig in de topper van de 5e klasse 860: een positieve wedstrijdspanning, mooi herfstweer en een talrijk publiek zorgden voor een prima ambiance op sportpark Wettenseind te Nuenen.

Vanaf het eerste fluitsignaal was de spanning nog voelbaar, maar al snel was het EMK dat een optisch overwicht ontwikkelde , en stap voor stap het initiatief naar zich toetrok. Dit resulteerde in veel druk naar voren en ook de nodige doelkansen, maar wellicht zorgde de spanning voor de nodige haast en onzorgvuldigheid waardoor er niet gescoord werd. Dit kwam de wedstrijd ten goede en ook RKGSV kreeg enkele spaarzame doelkansen. Terwijl het publiek zich al verzoende met een 0-0 ruststand was het Lieke Weijnen die een psychologische dreun uitdeelde aan Gerwen, door in de slotseconden van de eerste helft het openingsdoelpunt voor haar rekening te nemen, 1-0.

Na rust werd al snel duidelijk dat de eerste helft aan beide zijden veel kracht gekost had, het hoge niveau van de eerste helft werd niet meer bereikt. Toch bleven beide teams knokken voor de spaarzame kansen, maar foutieve inspeelpasses en balverlies waren illustrerend voor het begin van de tweede helft. Toen Jennifer Leenders-Wernert in de 56e minuut na een individuele actie de 2-0 aantekende, ging de wedstrijd letterlijk in het slot. Gerwen kon geen vuist meer maken en EMK hoefde niet meer echt. Waarbij beide teams voelden dat het beste team vandaag had gewonnen, ging de wedstrijd plichtmatig naar het einde. EMK gaf niets meer weg waarbij RKGSV ook niet echt meer aanspraak kon maken op de eretreffer. Toen een uitstekend leidende Ramon Leenen floot voor het einde van de wedstrijd, werd duidelijk dat het publiek vandaag de grote winnaar was op sportpark Wettenseind.

Beide teams hadden vandaag laten zien waarom het damesvoetbal zo in de lift zit: pure reclame voor de (dames) voetbalsport!

Naar verluidt brand het scorebord van EMK nu nog 😉

scorebord-emk-rkgsv-30-oktober-2016