EMK VR1 – Nederwetten VR2 1 – 0

Geplaatst op: maandag 1 februari 2016 om 19:45.

Er waren op zondag onverwacht betere weersomstandigheden waardoor een aantal wedstrijden kon plaatsvinden op de voetbalvelden bij EMK. Het damesteam van EMK miste en paar verdedigsters. Al snel bleek Nederwetten VR2 een sterkere tegenstander te zijn dan verwacht. Het spel golfde op en neer en zoals gebruikelijk speelde de verdediging van EMK voortreffelijk met Sanne achterin in het centrum en Manon in de goal. Nederwetten had in de eerste helft een grote kans, maar die werd verijdeld door de keepster van EMK en meerdere verdedigsters. EMK probeerde op snelheid naar voren te komen. Zo ontsnapte EMK-spits Lieke met de bal maar kwam buiten het strafschopgebied keepster Daby van Nederwetten tegen. De speelsters trapten tegelijk tegen de bal; geen overtreding maar beide speelsters moesten daarna eventjes bijkomen.

Na de rustpauze kreeg men eenzelfde spelbeeld waarbij EMK compact verdedigde en probeerde de ruimte te gebruiken achter de verdediging van Nederwetten. In de 70e minuut had EMK daarmee succes met een schot van Jennifer dat van ver over de uitkomende keepster van Nederwetten in de goal vloog (1-0). De dames van Nederwetten gingen daarna een geweldige druk uitoefenen op EMK, maar slaagden er niet in om de gelijkmaker te scoren. Al met al een sportieve wedstrijd met genoeg spektakel voor de aanwezige toeschouwers.

De volgende wedstrijd is tegen de dames van Acht (uitwedstrijd op zondag 14 februari, aanvang 13:00 uur).

Stand 5e klasse 862:

Stand EMK VR1