EMK VR1 – Pusphaira VR2 6 – 0

Geplaatst op: dinsdag 18 april 2017 om 17:30.

Droog weer en een lichte bries, prima weersomstandigheden voor de wedstrijd van de dames van EMK tegen Pusphaira VR2, een team van ex-studenten van de Technische Universiteit Eindhoven. EMK VR1 was op volle sterkte, en liet meteen zien dat men wilde winnen. Het duurde eventjes voor dat men de weg naar de goal vond. Dat gebeurde in de 15e minuut op een geweldige manier. Nancy Beekmans trok een sprintje langs de zijlijn om bij de cornervlag een goede voorzet te geven die onhoudbaar werd ingekopt door Jennifer Leenders-Wernert (1-0). Vier minuten later was het opnieuw Jennifer die van 25 meter een geweldig schot losliet over de keepster die iets te ver voor haar goal stond (2-0). De druk van EMK werd steeds groter. In de 34e minuut werd een afstandsschot van Nancy Beekmans knap gepareerd door de doelvrouw van Pusphaira. Even later, nog voor de rust, werd de 3-0 gescoord door Lisette Hoeben met een schot in de linker benedenhoek.

Na rust had Pusphaira wat krachten verzameld en hield nog even stand, maar na een kwartiertje werd de tegenstander overrompeld. Een afstandsschot kon nog via de lat worden weggewerkt door de doelvrouw van Pusphaira. In de 62e minuut was er een geweldige acties op rechts van Micky Bushoff met een voorzet die van dichtbij ingeschoten werd door Lisette Hoeben (4-0). Eén minuut later was het opnieuw Jennifer die scoorde met een afstandsschot van ongeveer 30 meter (5-0). In de 66e minuut werd de verdediging van Pusphaira verrast door een hoge bal vanuit de achterste linie van EMK. Lieke Weijnen kon alleen naar de keepster lopen en haar omspelen (6-0). Het spelpeil zakte hierna mede omdat iedereen moegestreden was. Het was een buitengewoon sportieve wedstrijd waardoor scheidsrechter John de Jong het makkelijk had.

Aanstaande zondag 23 april 2017 om 14:30 uur speelt EMK VR1 de kampioenswedstrijd uit op sportpark Hondsheuvels te Eindhoven tegen Pusphaira VR3. Als EMK VR1 ook die wedstrijd wint is het kampioen.

Uitslagen:

Uitslagen 5e 860 17 april