EMK VR1 – RKVVO VR1 (KNVB Beker) 1 – 3

Geplaatst op: maandag 29 augustus 2016 om 21:15.

Op zondag 28 augustus stond de eerste bekerwedstrijd voor de vrouwen van EMK op het programma. Dit was ook de eerste wedstrijd onder leiding van Roy Bloemers. De dames speelden thuis tegen RKVVO (Oerle). Met nog een aantal speelsters op vakantie begon EMK matig aan de eerste helft. Na een half uur spelen wist RKVVO de goal van EMK te vinden (0-1), EMK lukte het nog niet om gevaarlijk uit de hoek te komen.

In de rust werden er wat wijzigingen in de opstelling gemaakt waarna het voetbalspel stukken beter werd. Na een kwartiertje in de tweede helft wist Lieke Wijnen te scoren voor EMK (1-1). In verband met de tropische temperaturen werd er een drinkpauze ingelast waarna EMK weer even verslapte, dit met een tegendoelpunt tot gevolg (1-2). EMK werd weer wakker en zette steeds meer druk naar voren, helaas werd er niet gescoord. Een paar minuten voor tijd werd er door EMK een overtreding gemaakt binnen de 16-meter waardoor er een penalty tegen werd gegeven. Helaas voor EMK werd de stand 1-3.

De dames hebben ondanks de stand goed gevoetbald en gaan vol vertrouwen de volgende wedstrijd tegemoet.

2016-08-28 EMK VR1 - RKVVO VR1