EMK VR1 – SBC VR1 4 – 0

Geplaatst op: maandag 14 maart 2016 om 17:00.

Onder zonnige omstandigheden maar met een koud windje werd door de dames van EMK gevoetbald tegen het team van de Son en Breugel Combinatie (SBC). Al snel bleek dat de dames van EMK het initiatief namen in de wedstrijd. In de 21e minuut schoot Jennifer Wernert met een vlammend schot EMK op voorsprong (1-0). Drie minuten later moest de wedstrijd onderbroken worden wegens een serieuze enkelblessure (gebroken enkel), bij Roxy Voorjans van SBC. Na hervatting van de wedstrijd verhoogde EMK de score met doelpunten van Lieke Weijnen, Kim Woudsma en nogmaals Lieke Weijnen. De eindscore was al bij rust bereikt.

De speelsters van EMK hebben er steeds meer zin in. Opvallend is dat er meerdere teamleden zijn die in het verleden nog nooit hebben gevoetbald. Zo was er in deze wedstrijd een actieve rol weggelegd voor Jitske Kuijten, Tatum van Gils en Teddy van der Hoeven. Samen met ervaren speelsters is het goed mogelijk voor beginnelingen om te presteren. EMK VR1 heeft zich inmiddels op de 2e plaats genesteld in de competitie achter het ongenaakbare team van RPC. De verdediging met sluitpost Manon van de Wiel doet het zeer geod met slechts 11 tegendoelpunten in 13 wedstrijden.

Wil iemand het team in actie zien, dan moet men aanstaande zondag 20 maart vroeg uit de veren. De wedstrijd begint om 09:45 bij WODAN.

De stand in de 5e klasse 862 na de wedstrijden van 13 maart:

Stand 5e klasse 862 per 14-3

EMK VR1 2015 2016