EMK VR18+ – Vessem VR18+ 1 – 2

Geplaatst op: zondag 30 oktober 2022 om 18:00.

Vanmiddag stond de strijd in de onderste regionen van de 6e klasse op het spel: EMK-Vessem. Voor rust waren beide teams aan elkaar gewaagd en kregen beide teams voldoende mogelijkheden om te scoren. EMK viel op door haar inzet en strijdlust, daar waar Vessem wat meer individuele voetbalkwaliteit in het team had. Toch nam EMK als eerste een voorsprong na een prima opgezette aanval via Demi die door Cara perfect werd afgerond; 1-0. Hierna probeerde EMK door te drukken en de wedstrijd te beslissen, maar daardoor ontstonden er aan de andere kant ruimten voor Vessem dat ook niet altijd het vizier scherp had staan, maar wel net voor rust de gelijkmaker kon noteren; 1-1.

Na rust was de wedstrijd geen schim meer van de 1e helft: het was met name Vessem dat het spel dicteerde en EMK kon er nog maar sporadisch uitkomen om te proberen uit een spaarzame aanval nog iets te forceren. Het was ook niet echt een verassing te noemen dat Vessem op een 1-2 voorsprong kwam en daarna niet meer serieus in de problemen kwam. EMK probeerde het nog wel en had enkele kleine kansen die niet meer konden worden omgezet in een doelpunt. In de slotfase was ook Vessem dicht bij de definitieve beslissing, maar met het nodige geluk en wijsheid bleef de score voor EMK ongewijzigd. Uiteindelijk was Vessem de terechte winnaar vanmiddag.

(klik op de afbeelding voor een vergroting)

Na het laatste fluitsignaal vierde Vessem de eerste overwinning en overheerste de teleurstelling bij EMK: had er vanmiddag meer ingezeten?