EMK – Waalre 3 – 4

Geplaatst op: zondag 2 december 2018 om 21:15.

EMK begon met goede intenties aan de wedstrijd tegen Waalre die al snel resulteerde in een grote kans voor Kevin Aarts, die via de keeper tot corner werd verwerkt. Toch werd al snel duidelijk dat Waalre met een sterk aanvallende tactiek was begonnen aan de wedstrijd waar veel druk werd uitgeoefend op de verdediging van EMK. Hierdoor werd de opbouw al vroeg verstoord en konden de verdedigers van EMK de middenvelders niet bereiken en was de noodzakelijke lange bal vaak gemakkelijk te verdedigen door Waalre dat al snel weer aan de opbouw kon beginnen. Al snel in de wedstrijd (8′) betaalde het tactisch concept zich uit toen Waalre via een goed uitgevoerde aanval op een 0-1 voorsprong kwam. Toch was EMK uit de tegenaanval direct weer succesvol na een actie van Ruud Boerema waaruit Bas Verberne de gelijkmaker liet aantekenen, 1-1. Hoewel EMK veelvuldig in balbezit was, waren de gevaarlijkste tegenaanvallen voor Waalre dat via de linkervleugel continu voor gevaar zorgde. In de 35e minuut was het opnieuw Waalre dat verdiend op voorsprong kwam uit een goed uitgevoerde aanval, wat tevens de ruststand was (1-2).

Na rust was de openingsfase van beiden partijen afwachtend, het leek of beide teams niet echt het initiatief hoefde- of wilde nemen. Na een dik half uur was het Waalre dat opnieuw tot een goed uitgevoerde aanval kwam, resulterend in een 1-3 voorsprong. De wedstrijd ging zonder veel opwindende momenten richting de eindfase, die ineens veel doelpunten tot gevolg had. Goed doorgaan van Eric Ribot resulteerde in de ietwat geflatteerde aansluitingstreffer (2-3), waarna een fout achterin weer leidde tot de 2-4 voorsprong voor Waalre. In de slotfase was het Sem van den Dungen die nog de 3-4 noteerde, waarna Christiaan Messerschmidt met een zich naar aanzien gebroken pols de wedstrijd moest verlaten. Met 10 man was EMK niet meer in staat een punt uit de wedstrijd te halen.

Tactisch huiswerk voor de technische staf van EMK.