EMK – Woenselse Boys 1 – 1

Geplaatst op: zondag 5 november 2023 om 21:15.

EMK nam na het bemoedigende spel en resultaat van vorige week, het momentum mee naar de wedstrijd tegen Woenselse Boys. Het initiatief was in de openingsfase ook voor de thuisploeg dat mede door de aanvallende acties van Lars Voorkamp over de linkervleugel voor veel gevaar zorgde. Zo viel een afvallende bal na een actie van opnieuw Lars Voorkamp pal voor de voeten van Finn van Dooren, helaas ging zijn schot via de kruising terug het veld in. Na dit moment kwam de wedstrijd meer in evenwicht en waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Er ontstond aan beide kanten meer ruimte waar Woenselse Boys het eerste gebruik van maakte door uit een vrije schietkans, wellicht tegen de veldverhouding in, de voorsprong in de wedstrijd te nemen; 0-1. Ook hierna waren er aan beide zijden nog kansen te noteren, maar kon Woenselse Boys de voorsprong mee de rust in nemen.

Tijdens de rust werd EMK doelman (en debutant in EMK 1), Nick van Vijfeijken geconfronteerd met verdrietige familieomstandigheden (sterkte Nick en familie), waardoor hij net na rust moest worden vervangen door veldspeler Sietse Romijn. Direct hierna kwam Tayfun Yilmaz 1:1 met de keeper maar hij kon de thuisploeg niet op voorsprong brengen. Het spelniveau werd hierna niet echt beter maar dat ging niet ten koste van de  amusementswaarde, beide ploegen speelden vanmiddag voor de winst. Uit een scrimmage voor het doel van Woenselse Boys viel de gelijkmaker via Finn van Dooren (1-1), kreeg EMK aanvankelijk nog diverse mogelijkheden maar moest het in de slotfase alles in de strijd gooien om het eerste competitiepunt over de streep te trekken. Nadat ook Woenselse Boys via een schot op de paal nog een grote kans kreeg, bleek dat beide ploegen vanmiddag genoegen moesten nemen met een gelijkspel. Na afloop wisselden de emoties aan de kant van EMK elkaar af: een punt gewonnen of twee laten liggen, uiteindelijk was er het besef dat er vanmiddag als één ploeg het eerste competitiepunt (op karakter), was behaald.