EMK – Woenselse Boys 1 – 1

Geplaatst op: zondag 15 november 2015 om 22:30.

Aan het begin van de wedstrijd werd één minuut stilte gehouden ter nagedachtenis van de daags tevoren overleden John Smolders (61), jarenlang penningmeester van de Woenselse Boys. John woonde op het Eeneind en had ook verbindingen met EMK.

Regen en wind speelden een rol in deze wedstrijd. EMK begon fel aan de wedstrijd en had in het eerste kwartier meerdere kansen om te scoren. Vooral de rushes op rechts door Geert Jan Kemperman leverden kansen op voor EMK. Een doelpunt kwam er in de 9e minuut toen Tommie van Elst startend vanaf de middenlijn oog in oog kwam met keeper Koudijs en niet faalde (1-0). Achteraf gezien had EMK de wedstrijd kunnen beslissen in het begin. De Woenselse Boys herpakten zich en bleken meerdere keren voor gevaarlijke situaties voor de goal van EMK te zorgen. De gelijkmaker kwam niet zomaar uit de lucht vallen. Gepruts op links op het middenveld van EMK werd handig uitgebuit door de tegenstanders die de vrijstaande Nevzat Demirel vonden op de flank aan de andere kant. Hij faalde niet en passeerde doelman Cuppen in de korte hoek (1-1). Enkele minuten later behoedde Cuppen zijn team voor een achterstand met een goede save. Gaandeweg werd het spel van beide teams minder van kwaliteit en men noteerde meer missers door de weersomstandigheden en de vermoeidheid van de spelers.

Na rust probeerde beide teams de overwinning naar zich toe te trekken. Eerst was er in de 49e minuut een geweldige redding nodig van doelman Cuppen. De druk werd opgevoerd door EMK, maar er kwamen niet veel kansen. De ingevallen Sem van den Dungen (17) kreeg in de 77e minuut een kans om EMK op voorsprong te brengen, maar zijn geplaatste schot in de verre hoek kon door keeper Juri Koudijs worden gepakt.

Al met al een einduitslag waar iedereen gezien het spelbeeld tevreden mee was. Scheidsrechter Roy Machinand had geen moeilijke middag.

EMK 1 2015 2016

NBI International