FC Eindhoven AV – EMK 1 – 1

Geplaatst op: zondag 4 september 2016 om 22:00.

In een sfeerloos stadion aan de Aalsterweg begon EMK aan de eerste wedstrijd van dit seizoen. De eerste minuten van de wedstrijd waren van beide zijden aftastend. EMK kreeg een klein kansje middels Tom van Elst die een vrije trap van Christian Messerschmidt direct richting doel schoot, maar zijn schot helaas naast zag gaan. Eindhoven kwam beter in de wedstrijd en wist een aantal kansjes af te dwingen. In de 31e minuut wist Rick Slaats een bal na een afgeslagen EMK aanval terug te veroveren. Hij speelde Tom van Elst aan, die met een prachtige lob de Eindhoven doelman kansloos liet en EMK op een 1-0 voorsprong bracht. In de 31e minuut kreeg Robbie van de Ven zelfs de kans om EMK op een 2-0 voorsprong te brengen, maar hij kon net niet voldoende uithalen.

EMK kwam met een voorsprong uit de rust, en het was aan Eindhoven om te laten zien dat ze de vooraf opgelegde verwachting voor dit seizoen waar konden maken. Eindhoven creëerde wel kansen en had pech dat het in de tweede helft tweemaal de lat trof. Maar de EMK verdediging hield verder goed stand, waarbij doelman Cuppen zich weer van de beste kant liet zien. EMK had in de eindfase van de wedstrijd de kans om 3 punten mee naar Nuenen te nemen, maar de counters waren net niet scherp genoeg. Toen Eindhoven alles op alles ging spelen werd de druk op het EMK doel net te groot en kwam de thuisploeg op gelijke hoogte toen een voorzet vanaf links bij de 2e paal binnen werd gekopt, 1-1.

Complimenten aan de werklust van het EMK team, waarbij Tom van Elst door de EMK supporters tot Man of the Match werd gekozen.

Uitslagen 3e klasse D:

Uitslagen 3D 4 september