FC Eindhoven JO19-1 – EMK JO19-1 2 – 1

Geplaatst op: zondag 19 februari 2017 om 10:15.

Binnen drie weken werd er opnieuw een wedstrijd gespeeld tussen de nummers één en twee van de ranglijst. Net zoals drie weken geleden in Nuenen was er sprake van een topper in de 2e klasse A. Met enkele tactische aanpassingen aan de zijde van EMK was de organisatie met name achterin bij EMK neergezet en kon er vanaf het beginsignaal voornamelijk vooruit gevoetbald worden. Met name in de eerste helft liet EMK voetbal van een hoog niveau zien, waarbij er werd opgebouwd, druk gezet, gecombineerd en gevarieerd. Eindhoven had grote moeite met het aanvallende spel van EMK en kon zich voornamelijk beperken tot verdedigen. De ruststand was met 0-1 (doelpunt JayJay), een magere afspiegeling van het veldspel: met het niet benutten van de vele kansen verzuimde EMK de wedstrijd al voor de rust te beslissen.

Na rust kwam er een ander Eindhoven uit de kleedkamer en leek het met een ‘alles of niets’ mentaliteit het veld in gestuurd te zijn. Met veel ‘slimme’ overtredingen, blessurebehandelingen en het spelen op- en over de grens werd EMK uit haar spel gehaald. De zichtbare irritatie werd stap-voor-stap zichtbaar in het veld en dat kwam het spelniveau niet ten goede. EMK ging mee in het spel van Eindhoven en langzaam kantelde de wedstrijd. Na de gelijkmaker uit een vrije trap van 25 meter (1-1), was er nog niets aan de hand voor EMK. Toch konden de spelers de wedstrijd niet meer keren: uit de vele kansen die EMK toch weer kreeg, kon de wedstrijd (wederom) niet worden beslist. Toen Eindhoven een half uur voor het einde van de wedstrijd de leiding nam in de wedstrijd (2-1), tekende de naderende- en tweede nederlaag in drie weken zich af.

Met name de teleurstelling en het missen van de vele kansen overheerste na afloop meer dan het uiteindelijke verlies van de wedstrijd.

Uitslagen:

Uitslagen 2e klasse 28 18 februari