Geldrop B3 – EMK B1 1 – 5

Geplaatst op: maandag 29 februari 2016 om 19:30.

Op deze heerlijke dag moest EMK het opnemen tegen Geldrop. Voor EMK was de opdracht heel duidelijk: win deze wedstrijd. Op het kunstgras van Geldrop met een heerlijk zonnetje waren de omstandigheden ook optimaal voor een heerlijk potje voetbal.

EMK begon sterk en het balbezit was voor EMK. De opdracht was om de bal in de ploeg te houden en te combineren. EMK probeerde het wel maar na een tijdje werd er weer veel op de lange bal gespeeld. Dit wierp wel zijn vruchten af. Na een mooie aanval kwam de bal bij Daan terecht die de bal door middel van een steekpass op Alex die de keeper omspeelde en de 0-1 maakte. Niet veel later gaf Alexander de bal diep op Alex die vanuit een moeilijke hoek de 0-2 binnen schoot. Dit gaf EMK veel rust en ook de bal werd nu iets langer in de ploeg gehouden. De bal kwam weer bij Alexander terecht die hem diep gaf op Alex, die zo zijn hattrick kon maken: 0-3. Zo werden in 10 minuten tijd drie goals gescoord en kon EMK met gerust hart de wedstrijd vervolgen. De druk op het doel van Geldrop bleef hoog maar desondanks bleven de goals uit. Geldrop kreeg nog een kans maar de één op één gekomen speler van Geldrop werd gedwarsboomd door een uitstekende redding van Ramón.

Na rust begon EMK iets anders en was het de bedoeling dat het middenveld minder de aanval ging zoeken maar vooral de bal bleef rondspelen. Dit lukte aardig en zowaar ontstond ook, net als vorige week, wat positiespel. Door deze tactiek werden er ook gecreëerd. Lang bleef EMK het spel domineren en na twintig minuutjes kwam de bal bij Alexander terecht die hem weer op Alex meegaf die met een beheerst lobje zijn vierde doelpunt kon maken, 0-4. EMK bleef aanzetten en dit leidde ook tot kansen maar helaas kon Tim zijn verdiende kans niet verzilveren. Aan de andere kant kreeg Geldrop na hands een vrije trap toegewezen die knap over de muur het doel in werd gekruld, 1-4. De ploeg uit Nuenen liet zich hierdoor niet afschrikken en na een schot van Rancel naar voren kon Tim eindelijk zijn doelpunt maken door middel van een knap schot.

Eindstand 1-5.

Goed gespeeld mannen, op naar volgende week tegen titelconcurrent Unitas’59.

Stand na de uitslagen van 27 februari:

Stand EMK B1 per 27-2

EMK B1 2015 2016