Geldrop B4 – EMK B2 0 – 0

Geplaatst op: zondag 6 september 2015 om 22:30.

Na een goede bekeroverwinning op dorpsgenoot Nuenen (5-0) moesten we vandaag op bezoek bij Geldrop die vorige week een grote overwinning had behaald. EMK was erg benieuwd naar het klassenverschil aangezien Geldrop een klasse hoger speelt. De wedstrijd begon op het vreemde tijdstip van 17:45.

De opdracht van vandaag was druk zetten, duels winnen en proberen goed te voetballen en niet alleen de lange bal te spelen. Die opdrachten werden de eerste helft goed uitgevoerd en EMK was na een beetje slordig begin, de sterkere. Goede kansen van Kevin, Mike en een kopbal uit een snoekduik van Raoul gingen over of op de paal. Geldrop kreeg de eerste helft verder geen enkele kans. Ondanks het kansenoverwicht van EMK gingen we toch de rust in met een 0-0 stand.

De tweede helft begon EMK erg sterk. Over het gehele veld werd druk gezet. Helaas moest Floris uitvallen nadat hij een schoen op zijn neus had gehad. Daardoor moest de opstelling flink aangepast worden. Dat gaf Geldrop een paar hele kleine kansjes. Al snel ging EMK weer verder met het creëren van kansen. Tien minuten voor tijd kreeg Geldrop nog een kans, met een hard schot in de kruising. Ramón tikte de bal knap eruit. Helaas schoot wederom zijn vinger uit de kom, waardoor Raoul nog even de goal in moest. EMK gaf daarna niks meer weg en gaf de uitslag van 0-0 toch een beetje een vertekend beeld van de wedstrijd. Met wat meer koelbloedigheid hadden we hier de winst zeker meegenomen.

Een goed begin van het seizoen: volgende keer dit doorzetten in de 1e competitiewedstrijd mannen!