Gestel B1 – EMK B1 4 – 3

Geplaatst op: zondag 6 september 2015 om 22:45.

Op deze regenachtige zomerdag moest EMK het opnemen tegen Gestel. Gestel dat in de 2e klasse speelt en EMK in de 3e klasse had vooraf de betere papieren om deze wedstrijd te kunnen winnen. Desondanks begon WEMK sterk en creëerde meteen al een dot van een kans maar deze werd niet benut door Rancel. Na ongeveer tien minuten werd Rancel neergehaald in de 16-meter en na een klein opstootje stond Alex klaar om de penalty te nemen. Helaas worden penalty’s ook wel eens gemist en dat was vandaag het geval. Nog steeds 0-0. Vijf minuten later ontving Alex de bal op het middenveld en schoot hem diep op Tim die op volle snelheid lag en die scoorde de verdiende 0-1 voor EMK. Weer wat minuten later waren de rollen omgedraaid en ontving Tim de bal die hem meteen naar de op snelheid liggende Alex passte die zijn gemiste penalty goedmaakte door de 1-2 te scoren.

Na de rust viel Gestel erg aan en werd meteen de 2-2 gescoord. EMK baalde en had gehoopt op een beter vervolg van de wedstrijd. Even later werd het nog erger voor EMK en werd een goede aanval van Gestel genadeloos afgestraft met het derde tegendoelpunt van die middag, 3-2. EMK liet het hier niet bij zitten en probeerden alles uit de wedstrijd te halen wat er nog in zat. Mede door goed verdedigend voetbal bleef EMK lang op 2-3 staan. Maar na regen komt zonneschijn, letterlijk en figuurlijk in dit geval, want Alexander kreeg de bal op het middenveld aangespeeld en knalde hem naar voren waar Tim klaarstond en de bal het doel binnenschoot, 3-3. EMK voelde dat er nog wat te halen viel en er werd nog wat gecounterd maar veel kansen werden niet gecreëerd. Vijf minuten voor het einde van de wedstrijd sloeg het noodlot toch toe en een enorme pegel van Gestel werd de overigens goed keepende Mitch iets teveel. Met deze knal werd de eindstand uiteindelijk 4-3.

Ondanks de nederlaag toch goed gespeeld. We hebben laten zien dat we tegen 2e klassers toch ons mannetje kunnen staan.

Tot volgende week!