Hilvaria – EMK 0 – 0

Geplaatst op: maandag 2 mei 2016 om 10:30.

In de uitwedstrijd tegen Hilvaria mocht EMK zeker niet verliezen om haar doelstelling van dit seizoen te bewerkstelligen. Hilvaria was met 1 punt al zeker van klasse behoud. Al direct na de aftrap was er een kans voor EMK speler Giel van Korven, maar hij kon de bal net niet onder controle brengen. Enkele minuten later had Hilvaria de pech dat de bal na een corner op de paal belandde. EMK speler Rick Slaats zag in de 23e minuut zijn schot ten koste van een corner door de Hilvaria doelman gekeerd. Uit deze corner schoot Ruud Boerma naast.

Na rust kwam EMK goed weg nadat een voorzet vanaf rechts van Hilvaria voor het doel door iedereen werd gemist. In de 78e minuut was er een scrimmage in het doelgebied van Hilvaria waar Giel van Korven niet verder kwam dan een schot tegen de Hilvaria doelman. De beste kansen waren aan het einde van de wedstrijd voor EMK, maar Guus Lippens en Rick Slaats wisten de doelman niet te passeren.

Leon Roijakkers werd na afloop door de supporters gekozen als Man of the Match aan EMK zijde.

Uitslagen 1 mei:

Uitslagen 3e klasse D per 2 mei