Knegselse Boys – EMK 2 – 3

Geplaatst op: zondag 2 oktober 2022 om 20:15.

Nadat de eerste speelronde voor beide teams een nederlaag had opgeleverd, stond er vanmiddag in Knegsel wat op het spel. EMK startte met een gewijzigde opstelling ten opzichte van vorige week, waarin met name de inbreng van jeugdspelers (die dit seizoen zijn overgekomen vanuit JO19), opvallend genoemd mocht worden. EMK schoot uit de startblokken en maakte in het begin van de wedstrijd direct twee doelpunten: eerst was daar een combinatie tussen Teun Vereijken en Rick van den Bogaard, waarbij de laatste in de 8e minuut voor het openingsdoelpunt zorgde; 0-1. Meteen erna was het diezelfde Rick van den Bogaard die de assist gaf op Kevin Aarts die EMK al vroeg op een 0-2 voorsprong zette. Knegselse Boys dat tot dan toe geen enkele serieuze kans had gehad, schakelde een tandje bij wat direct resulteerde in een doelkans die rakelings over het doel verdween. Knegselse Boys hanteerde vanmiddag een opportunistische speelwijze waarin EMK stap-voor-stap (of het nu wilde of niet), mee moest. De wedstrijd kantelde langzaam in een echt voetbalgevecht waarin beide ploegen veel energie stopten. Nog voor rust maakte Knegselse Boys de aansluitingstreffer (1-2), waardoor ook de 2e helft nog alle mogelijkheden voor beide ploegen bood. De strijd was duidelijk nog niet gespeeld.

De tweede helft was een kopie van het slot van de eerste helft: Knegselse Boys met overtuiging op zoek naar de gelijkmaker, maar zeker ook een EMK waarbij het één voor allen en allen voor één was. Het publiek van beide clubs genoot van een heerlijke wedstrijd, waarbij uit een van de spaarzame aanvallen het opnieuw Rick van den Bogaard was die EMK in de zeventigste minuut de nodige lucht gaf door een vrije trap in de korte hoek te krullen; 1-3. Hierna leek de wedstrijd voortijdig beslist maar niets was minder waar: EMK moest zich noodgedwongen meer en meer beperken tot uitverdedigen, waarbij het motto weg-is-weg steeds meer van toepassing was. In een hectische slotfase maakte Knegsele Boys opnieuw de aansluitingstreffer (2-3), met nog een kleine 5 minuten speeltijd op de klok. Alle spelers van EMK (niemand uitgezonderd), knokten als één ploeg tot de allerlaatste minuut, waarna het laatste fluitsignaal de eerste overwinning van het seizoen betekende: passie & strijd en op karakter!