Knegselse Boys – EMK 4 – 2

Geplaatst op: zondag 24 september 2023 om 22:05.

Na de indrukwekkende minuut stilte voorafgaand aan de wedstrijd (voor de afgelopen week overleden EMK-icoon Cor Groenen), begon EMK prima aan de wedstrijd. Het optisch overwicht was direct vanaf de aftrap daar en EMK dicteerde ook in de openingsfase de wedstrijd. Al snel in de wedstrijd kreeg Daan de Jong de bal op eigen helft aangespeeld, draaide direct open en vond met een mooie dieptepass Kevin Aarts die prima afrondde, 0-1. Vlak hierna was er het spelinzicht van Finn van Dooren die met een individuele actie de bal over de keeper in het doel van Knegselse Boys plaatste, 0-2. Nog voor rust kreeg EMK enkele kansen om de wedstrijd definitief te beslissen, maar Knegeselse Boys werd in leven gehouden door de tegenstander.

Na rust begon de wedstrijd in evenwicht, maar voelde Knegselse Boys dat er iets diende te gebeuren om de drie punten niet aan de gasten uit Nuenen te laten. Toch was de wedstrijd in de beginfase van de tweede helft in evenwicht en waren er voor beide doelen geen grote kansen te noteren. Met nog 25 minuten te spelen ontbrande de wedstrijd toen Knegselse Boys relatief uit het niets de aansluitingstreffer vond (1-2) en direct erna zelfs de gelijkmaker liet noteren (2-2). Vanaf dat moment speelde de slotfase van de wedstrijd zich af op de helft van EMK en was het tekenend voor het spelbeeld dat zo’n klein kwartier voor het einde van de wedstrijd de thuisploeg zelfs nog de leiding in de wedstrijd nam (3-2). In de absolute slotfase werd de wedstrijd door Knegselse Boys in het slot gegooid door de beslissende treffer (4-2).