Maarheeze JO17-1 – EMK JO17-2 6 – 2

Geplaatst op: dinsdag 2 oktober 2018 om 22:00.

Na een uitgestelde start van de competitie vanwege de introducties op de middelbare scholen, mocht EMK vanavond naar Maarheeze voor haar eerste competitiewedstrijd. EMK startte goed maar moest al snel het initiatief aan het sterk combinerende Maarheeze laten. Toch stond de organisatie goed en na 15′ nam EMK brutaal de leiding na de eerste de beste goed uitgevoerde tegenaanval, 0-1. Al snel kwam Maarheeze na een ongelukkige handsbal in de 16-meter uit een penalty op 1-1. Nog voor rust werd het overwicht van Maarheeze uitgedrukt in nog twee doelpunten, waarmee we gingen rusten met een 3-1 stand.

In de rust zette trainer Tom EMK nog een keer op scherp en het merendeel van de tweede helft waren beide teams aan elkaar gewaagd. Toen EMK tien minuten voor het einde nog uit het niets de 3-2 aantekende leek een stunt in de maak, maar na een goed uitgevoerde aanval besliste Maarheeze de wedstrijd met de 4-2. EMK was leeg gespeeld en incasseerde in de slotfase nog twee tegendoelpunten, maar deze waren voor de statistieken.

De wedstrijd bood voldoende aanknopingspunten boys !