Mariahout – EMK 4 – 1

Geplaatst op: zondag 24 oktober 2021 om 21:00.

Opnieuw koste de teambezetting de technische staf vandaag hoofdbrekens door de vele afwezigen.

Toch was EMK in de openingsfase de gevaarlijkste partij maar enkele doelrijke kansen werden niet in een doelpunt omgezet, terwijl de eerste kans van Mariahout direct de voorsprong opleverde, 1-0. Na de openingstreffer was de wedstrijd vooral rommelig te noemen door het vele balverlies dat beide teams leden. Een serieuze aanval kon door beide teams niet opgezet worden, daarvoor was het balbezit te kortstondig. De wedstrijd was in evenwicht en er was niet echt sprake van een bovenliggende partij. Mariahout koesterde de verkregen voorsprong die het meenam naar de rust.

Na rust was het spelbeeld in de openingsfase hetzelfde als het slot van de eerste helft, met als enige verschil dat EMK niet echt doelkansen meer kon creëren. Een foutje achterin bij EMK betekende de 2-0 achterstand en dit kwam EMK niet meer te boven. Ondanks de aansluitingstreffer van Jeffrey Perts (2-1), was het bij de eerstvolgende aanval direct weer raak en nam Mariahout een voorschot op de overwinning (3-1). In de slotfase werd het zelfs nog 4-1 waarmee Mariahout een afgetekende overwinning op EMK noteerde. Werken aan een vaste bezetting en het geloof in elkaar zijn voor komende week de belangrijkste aandachtspunten.