Marvilde JO19-1 – EMK JO19-2 1 – 3

Geplaatst op: zondag 19 maart 2017 om 17:15.

Op deze regenachtige zaterdagmiddag moest EMK het opnemen tegen Marvilde. Een half jaar eerder had EMK hier al in de enorme hitte gewonnen. Vandaag zouden de omstandigheden iets anders zijn.

Met veel wind en regen trapten de mannen van EMK af voor hun eerste competitiezege na de winterstop. EMK begon slap en onoplettend. Vanwege een aantal afmeldingen moest trainer Huub zijn standaardformatie aanpassen en dat was te merken. Na tien minuten begon het te lopen bij EMK en hield het de bal goed in de ploeg. Op een aantal nauwkeurigheidsfoutjes na verliep het begin van de eerste helft goed. Zo kwamen er een aantal kleine schotkansen maar die liepen op niks uit. Ook een aantal goede aanvallen van EMK belanden niet in het doel. Het ietwat paniekerig spelende EMK kreeg meer rust aan de bal en schoot niet alles blind naar voren. Hier zijn de mannen van EMK flink op vooruit gegaan! De eerste helft verliep zonder kleerscheuren voor EMK en gelegenheidsverdediger Alexander en routinier Mitch stonden hun mannetje. Ook centraal op het middenveld werkten Luuk, allrounder Alex en Tom hard voor elke bal. Diezelfde Tom overkwam een klein kwartier voor het einde van de eerste helft iets wat nog onwaarschijnlijker is dan leven op Saturnus: hij scoorde! Een afzwaaiende voorzet van Alexander belandde pardoes voor de voeten van Tom en de stille kracht op het middenveld van EMK dacht geen moment na en knalde hem het doel in, 0-1. Na dit euforisch moment had EMK het even zwaar. Marvilde voelde dat EMK inzakte en kwam er een aantal keer via de buitenspelers gevaarlijk uit. Maar ook de backs Ruben en Milan speelden en ontzettend goede wedstrijd en gaven de buitenspelers geen kans. Met deze 0-1 voorsprong ging EMK de thee opzoeken.

Na de rust probeerde EMK de wedstrijd in het slot te gooien. Het ging meer op de aanval en speelde harder dan in de eerste helft. Na goed doorkoppen van Tim kon Alex de voorsprong verdubbelen, maar hij maakte de kans niet af. Even later was het Tim die met zijn sterke lichaam door de verdediging van Marvilde heen denderde en de 0-2 maakte. EMK bleef stabiel spelen en hield de bal in de ploeg. Na een slimme vrije trap van Luuk werd het ook nog 0-3 en was de wedstrijd beslist. Een kwartier voor tijd knalde een speler van Marvilde de bal onhoudbaar de kruising (1-3)  in en begon Marvilde even aan een leuk scenario te denken. Dit scenario werd door een goede redding van Ramón de kop ingedrukt en in de gietende regen bleef het bij een 1-3 eindstand.

Uitslagen:

Uitslagen 3e klasse 11 18 maart