MVC – EMK 4 – 3

Geplaatst op: zondag 25 maart 2018 om 21:00.

EMK kreeg in de 9e minuut de eerste kans: een schot van Rick van den Bogaard werd door een MVC verdediger van de doellijn gehaald. Hierna verviel EMK weer in het spel van de laatste wedstrijden en ging men achterin de bal rondtikken. Balverlies aan EMK zijde gaf MVC de kans om de score te openen, 1-0. In de 22e minuut waren er kleine kansjes voor EMK middels Johan Janssen en Christian Messerschmidt maar of de MVC doelman stond in de weg, of de bal ging naast. In de 27e minuut nam Rob Verbruggen bal ineens na een diepte pass en hij schoot EMK naast de tegenstander, 1-1. In de 41e minuut kwam EMK op een 2-1 voorsprong toen een voorzet van Ruud Boerema bij de 2e paal door Johan Janssen in het doel werd geschoten.

In de 57e minuut schoot Rick van den Bogaard – na een overtreding op Rick Frederiks – EMK op een 3-1 voorsprong. Schijnbaar denkt het team dan dat de winst binnen is, maar men zou toch beter moeten weten na de laatste wedstrijden. Ook op inzet kan men een wedstrijd nog doen kantelen. Dat geldt zowel op positieve- als op negatieve wijze. In de 62e minuut passeerde de MVC spits met een lob EMK doelman Cuppen, 2-3. Middels Rick van den Bogaard kreeg EMK nog twee uitgelezen kansen om de winst voor EMK veilig te spelen maar dat lukte niet. MVC rook haar kans n in de 90e minuut keek heel EMK toe hoe een MVC speler de bal in het doel kon schieten, 3-3. Het werd zelfs nog erger voor EMK nadat wederom na slecht uitverdedigen de bal in de 92e minuut in het EMK doel verdween, 4-3. MVC liet vandaag zien dat ook als men de onderliggende partij is, men met inzet de partij kan laten kantelen.

EMK speler Robbie van de Ven werd door de supporters gekozen als Man of the Match.

Uitslagen 4G 25 maart

Stand 4G 25 maart