Netersel – EMK 3 – 5

Geplaatst op: maandag 11 september 2017 om 08:15.

Netersel is een dorpje in de Kempen met nog geen duizend inwoners. Het heeft wel een actieve voetbalvereniging die een klasse lager speelt dan EMK. De wedstrijd vond plaats onder zonnige weersomstandigheden.

EMK begon goed aan de wedstrijd en al in de 5e minuut werd Rick van den Bogaard vrijgespeeld. Hij kon de keeper met een geplaatste bal in de korte hoek verslaan (0-1). EMK bleef eerst aanvallen maar gaandeweg werd het spel van EMK rommelig. Men speelde te dicht op elkaar waardoor de tegenstanders makkelijk konden verdedigen. Balcontrole was af en toe matig bij EMK. Netersel kreeg meer vertrouwen in het eigen spel en EMK moest geleidelijk achteruit. Na een half uur spelen, werd een grote doelkans van de doellijn gehaald door een verdediger. Enkele tellen later werd keeper Edwin Cuppen geklopt door een fraai ingestudeerde vrije trap (1-1). De gelijkmaker was verdiend. Kort voor rust, kwam één van de aanvallers van Netersel dwars door het midden van de verdediging van EMK, alleen voor keeper Cuppen en rondde beheerst af (2-1).

Na de theepauze, was er iets meer stabiliteit achterin bij EMK met een paar wisselspelers. Rick van den Bogaard was ongrijpbaar voor de tegenstanders en scoorde snel twee doelpunten (2-2 en 2-3), waarbij de tweede een beheerste lob over de keeper was. Na deze hattrick raakte Rick nog tweemaal de doellat. Ondanks de voorsprong, was er geen rust in het spel van EMK. Desondanks kon EMK in de 77e minuut de voorsprong vergroten door Christian Messerschmidt met een knappe volley (2-4). Binnen één minuut scoorde de tegenstander (3-4). Gelukkig kon EMK uit een hoekschop de marge opnieuw vergroten door Hein van den Bosch. Netersel ging tot het einde toe vol voor eigen kansen. Het was een wedstrijd met weinig overtredingen goed geleid door scheidsrechter Ronald Spijkers.

De volgende uitdaging voor EMK is de thuiswedstrijd tegen FC Cranendonck zondag 17 september om 14:30 uur.

KNVB Beker groep 2 14 10 september

NBI-International-1024x201