Netersel – EMK 4 – 1

Geplaatst op: zondag 20 november 2022 om 19:05.

Vanmiddag stond er een wedstrijd op het programma voor de ‘echte’ supporters van beide clubs. Het was koud en de voorspelde regen viel vanaf het begin van de wedstrijd en zorgde voor gure omstandigheden. Ondanks het ontbreken van enkele sterkhouders aan de kant van EMK, deed EMK in de openingsfase van de eerste helft zeker niet onder voor het hoog genoteerde Netersel dat vanmiddag een overwinning nodig had om in de race te blijven voor de 1e periodetitel (samen met De Bocht ’80). Daar waar de openingstreffer van Netersel nog werd afgekeurd vanwege buitenspel, was het aan de andere kant Rick van den Bogaard die handig om de buitenspelval heen liep en het openingsdoelpunt van de wedstrijd kon noteren; 0-1. Zelfs in de fase direct hierna kreeg EMK nog enkele mogelijkheden om de score te verdubbelen, maar was het de aanvoerder van Netersel die persoonlijk zijn ploeg op sleeptouw nam en binnen slechts twee minuten de score omdraaide naar een 2-1 voorsprong (de 1-1 viel uit balverlies op het middenveld, en de 2-1 uit een goed uitgevoerde combinatie). Terwijl beide ploegen zich opmaakten voor de rust viel zelfs in de laatste minuut nog de 3-1 en leek Netersel de wedstrijd daarmee beslist te hebben.

Na de rust kwam EMK strijdvaardig uit de kleedkamer en probeerde het ook snel de aansluiting te forceren. Ondanks enkele doelkansen bleef het doelpunt uit en kwam de wedstrijd in een fase terecht dat het voor de één niet meer hoefde (Netersel) en de ander (EMK) niet meer echt in scoringspositie kwam. Toen Netersel zo’n twintig minuten voor tijd een 4-1 voorsprong nam, was dat het sein voor de technische staf van EMK om enkele jeugdspelers de nodige speelminuten te geven (o.a. het competitie debuut voor Tijm Olfers). De wedstrijd was feitelijk beslist en de slotfase was er een voor keizers baard. Netersel blijft in de race voor de periodetitel en voor EMK komt er een einde aan een goede reeks en rest er een positie in de middenmoot van de 5e klasse.