Nevelo – EMK 6 – 3

Geplaatst op: maandag 9 mei 2016 om 07:00.

In de uitwedstrijd tegen Nevelo wist EMK dat het met minimaal 1 punt veilig was. In de eerste helft was niet te zien dat men dat af zou dwingen. Het spel was erbarmelijk, zelfs een pass over 5 meter zat er niet in. In de 15e minuut kwam EMK al op een 1-0 achterstand na slecht verdedigen. Na een overtreding in het strafschopgebied van EMK, bestraft met een strafschop werd de achterstand zelfs 2-0. Doelman Cuppen voorkwam in de 45e minuut een grotere achterstand op een schot van Nevelo.

Na rust met het inbrengen van Dillon van der Poel en Sem van der Dungen (beiden nog A-spelers) ging het beter, al kwam EMK nog wel op een 3-0 achterstand na een schot uit de 2e lijn. EMK speler Giel van Korven had in de 52e minuut pech dat zijn schot naast ging. Enkele minuten later had hij de pech dat zijn kopbal naast ging. Robbie van de Ven scoorde vanuit de 2e lijn de 3-1 voor EMK, dat door beter spel kansen begon af te dwingen. In de 80e minuut schoot van Korven de bal vanaf links bij de 1e paal binnen en bracht de stand op 2-3. Robert Pieschel had enkele minuten later de gelijkmaker op zijn schoen, maar de Nevelo doelman stopte zijn inzet. EMK keek na een Nevelo counter in de 82e minuut weer tegen een grotere achterstand aan. Geert-Jan Kemperman (deze morgen op Schiphol geland na een verblijf in Brazilië), verkleinde in de 85e minuut de achterstand naar 4-3. De pijp was na dit doelpunt echter leeg voor EMK na dit doelpunt en Nevelo kon uitlopen naar een 6-3 eindstand.

Door de nederlaag van Valkenswaard tegen kampioen Oirschot Vooruit is EMK verzekerd van klassebehoud en speelt het ook volgend seizoen in de 3e klasse. Complimenten aan het team en de technische staf voor deze prestatie. Geert-Jan Kemperman werd na deze wedstrijd door de supporters uitgeroepen tot Man of the Match.

Uitslagen 8 mei:

Uitslagen 3e klasse D per 8 mei