Nieuw Woensel B3 – EMK B2 1 – 5

Geplaatst op: vrijdag 25 september 2015 om 11:15.

Na de wedstrijd van vorige week tegen Oirschot (een mooie 5-0 overwinning), gingen we vandaag naar medekoploper Nieuw Woensel. Zij behaalden met 9-2 een grote overwinning.

Op voorhand verwachte we een spannende- en zware wedstrijd. Nieuw Woensel speelde met een aantal bekenden uit vorige competities. EMK opende de wedstrijd met veel druk naar voren en al na enkele minuten lag de eerste bal achter de keeper van Nieuw Woensel. Kevin scoorde op zijn typerende wijze met een rebound die de keeper onnodig weggaf, 0-1. Niet lang daarna scoorde Mike de 0-2 met een afstandschot. Joris schoot nog een keer hard op de paal na een mooi opgezette aanval. Helaas lieten we de organisatie op het middenveld een beetje lopen waardoor we Nieuw Woensel beter in het spel lieten komen. Dit leidde tot enkele kansen voor Nieuw Woensel die door een sterk keepende Ramón opgelost werden. Een aantal slechte scheidsrechterlijke beslissingen (ook geholpen door het niet geheel onpartijdig vlaggen van de scheidsrechter van Nieuw Woensel), zorgde voor nogal wat irritatie op- en rond het veld. Uit een snelle uitval van EMK werd door Tycho de 0-3 ruststand gescoord.

Ondertussen was Joeri uitgevallen en moest EMK de organisatie in het veld omgooien. De opdracht was om de 2e helft rustig op onze kansen te wachten, ons niet door de scheidsrechter te laten foppen en er gewoon nog eentje in te prikken. Direct na rust kon Kevin wederom scoren uit een steekpass van Yannick (0-4) en even later kreeg hij wederom de kans om de 0-5 te scoren. De gehele wedstrijd bleef de verdediging geconcentreerd hun werk doen: Robbert, Floris en Joeri wonnen alle persoonlijke duels. Helaas scoorde Nieuw Woensel in de blessuretijd uit een hoekschop de eretreffer, 1-5.

We blijven aan kop in de competitie, komende weekend de thuiswedstrijd tegen medekoploper Nuenen.