Nieuw Woensel C2 – EMK C1 1 – 0

Geplaatst op: zondag 13 september 2015 om 10:15.

Na enkele weken trainen en de bekerwedstrijden als voorbereiding, was het vandaag tijd voor de eerste competitiewedstrijd tegen Nieuw Woensel. De eerste 20 minuten was er een licht overwicht voor EMK dat echter nogal wat problemen had met de dames in het elftal van Nieuw Woensel: het spelinzicht en loopvermogen van deze dames zorgden ervoor dat de EMK aanvallers maar weinig grip kregen op de wedstrijd. Aan de andere kant was het aan enkele prima reddingen van  Gilles te danken dat de 0-0 ruststand op het bord stond.

Na rust was het spelbeeld van de wedstrijd grotendeels hetzelfde als de eerste helft, maar bij EMK vloeiden de krachten langzaam weg. De wedstrijd kantelde stap voor stap en meer en meer speelde de wedstrijd zich af op de helft van EMK, dat zelf nog maar spaarzaam via counters gevaarlijk kon zijn. Na de 1-0 voor Nieuw Woensel probeerde zij ook meteen de wedstrijd te beslissen, kreeg EMK nog enkele kansjes op een gelijkspel maar bleven uiteindelijk de 3 punten in Eindhoven. Toch hadden de supporters van beide teams een leuke- en sportieve wedstrijd gezien.

Voldoende aanknopingspunten voor de volgende wedstrijden mannen!