Nieuw Woensel VR 1 – EMK VR 1 1 – 2

Geplaatst op: maandag 26 oktober 2015 om 12:35.

De wedstrijd werd gespeeld onder zachte weersomstandigheden en ging in eerste instantie gelijk op. Opvallend was het feit dat de dames van Nieuw Woensel veel vaker de bal verspeelden over de zijlijnen en veel corners moesten toestaan. De keepsters aan beide kanten toonden excellente kwaliteit waardoor het niet verrassend was dat de stand nog altijd 0-0 was bij rust.

Na de pauze, kwam er meer druk van EMK zonder echt veel doelkansen. Toen Lieke Wijnen onderuit werd gehaald in het strafschopgebied, kon zij zelf de penalty in een doelpunt verzilveren, 0-1. EMK kon niet lang genieten van de voorsprong want de dames van Nieuw Woensel deden hun best om terug te komen. Dat lukte met een diagonaal afstandschot dat ook niet misstaan zou hebben in de eredivisie, 1-1. Hierna voerde EMK de druk op. Uit een van de vele corners, kwam de bal bij de tweede paal bij de vrijstaande Imre van Leeuwen die met de borst de bal in het doel werkte, 1-2. Nieuw Woensel was hierna niet meer in staat om de eindscore te veranderen. Al met al zijn het bemoedigende resultaten voor de trainers en leiders van EMK VR 1: 3 overwinningen in 4 wedstrijden en vooral een excellente sfeer.

De volgende tegenstander op het eigen sportpark Wettenseind is WODAN VR 1, zondag 1 november om 13:00

EMK VR1 2015 2016