Nijnsel – EMK 4 – 1

Geplaatst op: zondag 13 december 2015 om 21:00.

EMK trof deze wedstrijddag een mede promovendus van het vorig seizoen. Nijnsel promoveerde al twee jaar op rij en is ook dit seizoen weer bovenin de stand te vinden. In de 10e minuut is er een kopkans voor Tommie van Elst, maar de bal gaat naast het doel. In de 17e minuut kreeg EMK na een ongelukkige actie in het zestienmeter gebied een penalty tegen. Tegen het strakke schot vanaf de stip was doelman Cuppen kansloos, 1-0. EMK had in de 33e minuut pech dat het schot van Van Elst slechts de paal trof.

In de 2e helft kwam aan EMK zijde Dillon van de Poel in het veld voor Bart Heezemans. Er kwamen kleine kansjes voor EMK uit schoten van Giel van Korven en Robbie van de Ven toen EMK de druk op het doel van Nijnsel wist op te voeren. Het was echter de tegenstander die op 2-0 kwam uit een doelpunt gescoord bij de 1e paal. In de 64e minuut kreeg EMK een penalty nadat een speler in het strafschopgebied onderuit werd getrokken. Tommie van Elst zag zijn schot in eerste instantie gestopt door de doelman, maar in de rebound was hij trefzeker: 2-1. Na balverlies in de verdediging kwam Nijnsel al snel weer op 3-1. In de 83e minuut kwam EMK zelfs op een 4-1 achterstand en was de wedstrijd gelopen.

EMK 1 2015 2016

NBI International