Nuenen 4 – EMK 2 3 – 1

Geplaatst op: zondag 18 februari 2018 om 21:45.

Na een lange busreis moest EMK vanmiddag aantreden tegen het vergelegen Nuenen. Het natuurgras werd vlak voor de wedstrijd afgekeurd vanwege de hardheid, waardoor de wedstrijd op het nog hardere kunstgras werd gespeeld (!). EMK had in de beginfase moeite haar ritme te vinden en werd regelmatig teruggedrongen op eigen helft. Na een kwartier spelen hervond de ploeg haar automatismen en was het de bovenliggende ploeg. Na 25 minuten was er een prima individuele actie in de 16-meter van Willem Brouwer die zichzelf vrijspeelde en Mark van Happen vond die prima inschoot, 0-1. Er waren nog diverse kansen voor beide ploegen maar  deze werden niet omgezet in doelpunten.

Na rust waren het de ervaring en routine van Nuenen die het spelbeeld bepaalde. EMK werd meer en meer gedwongen om uit te verdedigen en kwam zelf nauwelijks meer aan aanvallen toe. Uit een goed uitgevoerde aanval kwam Nuenen verdiend op gelijke hoogte, 1-1. Nuenen voerde de druk nog verder op en zowel op als naast het veld liepen de gemoederen hoog op. Na een verdedigende actie van EMK besloot de scheidsrechter een dubieuze penalty toe te kennen aan Nuenen, waarna de wedstrijd feitelijk beslist was, 2-1. In de slotfase waren er nog diverse kansen op een gelijkspel, maar uit een goed uitgevoerde counter sleepte Nuenen de overwinning uit het vuur (3-1).

Een wedstrijd waar de jonge ploeg van EMK lering uit kan trekken: wat slimmer leren omgaan met de druk van een derby.

Nuenen EMK