Nuenen A3 – EMK A1 2 – 1

Geplaatst op: zondag 21 februari 2016 om 10:15.

EMK moest vandaag aantreden tegen de virtueel koploper Nuenen. EMK bleek duidelijk niet gewend aan het kunstgras en ook het gebrek aan trainingsritme brak de ploeg zeker in de eerste helft op. Nuenen (geholpen door de wind in de rug) speelde veelvuldig op de helft van EMK dat grossierde in verkeerde inspeelpasses en zich niet onder de druk uit kon voetballen. Na herhaaldelijke communicatiefouten achterin trok Nuenen het initiatief in de wedstrijd naar zich toe: 1-0. Nuenen dat zich tactisch had aangepast aan EMK voelde zich gesterkt door de voorsprong en voelde dat EMK vandaag niet in supervorm stak, joeg hartstochtelijk op de tweede treffer. Deze viel net voor rust na een mooie aanvalscombinatie die met een mooi schot in de kruising werd afgerond: 2-0.

In de tweede helft probeerde EMK de wedstrijd te laten kantelen, had het veelvuldig balbezit, speelde de wedstrijd zich voornamelijk af op de helft van Nuenen, maar bleef het oppassen bij de gevaarlijke counters van Nuenen. Nadat EMK de aansluitingstreffer had gemaakt (2-1) waren er nog 15 minuten te spelen, maar echt gevaarlijk werd de ploeg niet meer. Nadat ook de laatste 2 corners niets hadden opgeleverd werd duidelijk dat de 3 punten na deze dorpsderby in Nuenen bleven.

EMK zal de komende weken moeten werken aan discipline, conditie en spelplezier om een serieuze rol om promotie te kunnen spelen.

De stand na de wedstrijden van zaterdag 20 februari:

Stand 3e klasse 3.10 per 20-2

EMK A1 2015 2016