Nuenen JO17-5 – EMK JO17-1 2 – 2

Geplaatst op: zaterdag 26 november 2016 om 19:15.

De afgelopen week werd er door de trainers/leiders nogal wat energie gestoken in het positief coachen, wedstrijdmentaliteit en teamgeest.

De derby tegen Nuenen kwam precies op het goede moment om de eerste resultaten hiervan in de praktijk te laten zien. De openingsfase was voor EMK dat duidelijk als één team de wedstrijd in was gegaan. Nuenen kon hier aanvankelijk weinig tegenover stellen, het probeerde veelvuldig via de lange bal de snelle spitsen te bereiken en werd daarin ook een aantal keren gevaarlijk maar Kai Smits zat prima in de wedstrijd en hield zijn doel schoon. Bij een goed uitgevoerde aanval van EMK was het uiteindelijk Jordy Linders die de prima aanval met een doelpunt kon bekronen, 0-1. Door het minder goed positie kiezen stond EMK bij een tegenaanval van Nuenen niet helemaal goed en kon Nuenen tegen de veldverhouding in weer op een gelijke stand komen, 1-1. EMK liet zich hierdoor niet uit het veld slaan en wist nog voor rust het uitstekend samenspel als team te belonen met een 1-2 voorsprong, doelpunt Nick van Dalen.

Na rust kantelde stap voor stap de wedstrijd en was het Nuenen dat de overhand kreeg en EMK terugdrong op eigen helft. EMK werd veelvuldig vastgezet en kon zich nog slechts beperken tot het uitverdedigen. Toch bleef EMK ook gevaarlijk bij counters en had de score wellicht nog uitgebouwd kunnen worden. In een hectische slotfase scoorde Nuenen de gelijkmaker (2-2), belande de bal na een schot van Nuenen nog op de paal en stond ook bij de rebound diezelfde paal op de goede plek. Ondanks aandringen van Nuenen bleef EMK als één ploeg overeind (en daar mag zowel het team als de trainers/leiders trots op zijn), en nam het volledig terecht 1 punt mee naar het Wettenseind.

Ondanks het terechte 2-2 gelijkspel, stapte EMK als morele winnaar van het veld: Klasse Boys !

emk-jo17-1