Oisterwijk – EMK 1 – 4

Geplaatst op: zondag 28 februari 2016 om 22:25.

Op een dramatisch slecht veld trad EMK aan tegen de nummer laatst in de 3e klasse D. Zo slecht als het veld was, was ook het spel van EMK. Alle duels werden verloren en de tegenstander toonde meer dat het dit duel wilde winnen dan het EMK team. Het wachten was dus op het doelpunt van Oisterwijk en dat kwam dus ook. In de 29e minuut kreeg de tegenstander een penalty. Deze werd in eerste instantie gestopt door EMK doelman Peter Beekmans, maar in de rebound was hij kansloos 1-0. Deze penalty was tevens het einde van de wedstrijd van Guus Lippens, tot op dat moment weer de beste speler van EMK. Met een kaak uit de kom werd hij afgevoerd naar het ziekenhuis. EMK had wel in de gaten dat er met meer inzet gespeeld moest worden en in de 42e minuut werd dat beloond met een kopbal van Giel van Korven na een voorzet van Rick Slaats, 1-1. EMK doelman Beekmans moest op slag van rust nog een tegendoelpunt voorkomen met een mooie safe waarbij hij de bal over het doel tikte.

Na rust (met volgens ooggetuigen een donderspeech van de trainer), had EMK de wind mee en werden er weer kansen gecreëerd. In de 56e minuut moest de EMK doelman nog wel een keer redding brengen, maar daarna was het EMK wat de klok sloeg. In de 61e minuut was het Tommie van Elst die met een strak schot EMK op een 1-2 voorsprong bracht. Rick Slaalts zag in de 70e minuut zijn schot over het doel gaan. Na een overtreding op invaller Ruud Boerema binnen de zestien meter, was het Rick Slaats die de gegeven penalty binnenschoot en EMK op een 1-3 voorsprong bracht. In de 75e minuut was het invaller Robbie van de Ven die na een voorzet van Boerema en een misser voor het doel van Van Elst bij de 2e paal de 1-4 overwinning binnenschoot.

Na een slechte 1e helft een mooi herstel van EMK en belangrijke punten in het streven naar klasse behoud.

Stand na de wedstrijden van 28 februari:

3e klasse D per 28-2

EMK 1 2015 2016