PSV/av – EMK 1 – 1

Geplaatst op: zondag 24 januari 2016 om 09:00.

Het was extreem koud weer (rond het vriespunt) voor dit oefenpotje op het kunstgrasveld van de Herdgang. De enige toeschouwers waren de trouwe supporters van EMK. Het team van Toon van der Loo was op volle sterkte tegen de amateurs van PSV, een team dat in de tweede klasse speelt. Het was evident dat EMK een tactiek hanteerde om zich te laten inzakken en kansen te creëren op de counter. PSV/av had daar grote moeite mee en probeerde soms het verschil te maken met schoten van verre afstand: dat waren veelal afzwaaiers. Keeper Edwin Cuppen had maar twee wat moeilijke ballen te pakken en kon de nul houden tot de rust. Opvallend waren de acties van verdediger Bart Heezemans die enkele keren een kans op een doorbraak verhinderde. Na een half uur ging het tempo van PSV/av omlaag en kon EMK ook naar voren komen, maar de schaarse kansen konden niet benut worden. Bij een 0-0 ruststand verdween iedere supporter van EMK in de enorme kantine van PSV om weer op temperatuur te komen.

Na de rust werden alle wissels bij EMK ingezet. Het spelbeeld veranderde niet veel. Een doelpunt van Rick Slaats werd wegens buitenspel afgekeurd. Na een kwartiertje kregen de amateurs van PSV een strafschop die feilloos werd omgezet tegen keeper Mike van Elderen, die Cuppen had vervangen, 1-0. Kort daarop moest EMK met 10 man verder door een blessure van Gilles Franse, maar bleef verder goed georganiseerd voetballen in een 4-4-1 opstelling. De samenhang in het team van de tegenstander bleek steeds minder te worden en de verdediging van EMK had steeds minder moeite met de tegenstanders. De verdedigers van PSV hadden hun handen vol aan Tom van Elst. Met 10 man ging EMK op het einde van de wedstrijd druk zetten. Kort voor het einde van de wedstrijd kwam Tom voor de goal van de tegenpartij maar zijn schot werd knap door de keeper tot hoekschop verwerkt. In de daarop volgende actie moest PSV/av de gelijkmaker incasseren door een geweldig schot van Robbie van de Ven in de linkerbovenhoek, 1-1. EMK bleek collectief goed te spelen: de organisatie bleef goed functioneren ook met een man minder en meerdere spelers zijn blijkbaar inzetbaar op verschillende posities.

EMK 1 2015 2016

NBI International