Pusphaira – EMK 4 – 2

Geplaatst op: zondag 3 april 2022 om 22:15.

EMK speelde vanmiddag een wedstrijd met twee gezichten: in de openingsfase stond de verdediging goed georganiseerd, maar had zowel het middenveld als de aanval moeite met de aansluiting en het gesloten houden van de linies. Pusphaira daarintegen zette hoog druk en zorgde met de vele positiewisselingen continu voor druk op de verdediging van EMK die daar zichtbaar grote moeite mee had. Mocht de openingstreffer van Pusphaira in de 5e minuut van de wedstrijd nog worden aangemerkt als een persoonlijke fout (1-0), in de fase erna werd EMK in de daaropvolgende 15 minuten compleet overlopen met een 3-0 achterstand tot gevolg. Toch bleven de spelers in de coaching positief en vol steun naar elkaar. Het leek of de wedstrijd pas na 20 minuten was begonnen voor EMK en die gedachte werd alleen maar versterkt toen Robbert van de Ven met een prachtig afstandschot de 3-1 aantekende. Er kwam meer voetbal in de ploeg van EMK wat nog een extra ‘ boost’ kreeg toen Sjoerd Stooker op slag van rust de aansluitingstreffer en tevens ruststand liet noteren (3-2).

Na rust was het spelbeeld van de tweede fase eerste helft onveranderd en slaagde Pusphaira en niet of nauwelijks meer in om eruit te komen, laat staan dat het nog de kansen van de eerste helft kon noteren. De wedstrijd speelde zich nog voornamelijk op de helft van de thuisploeg af, maar EMK slaagde er niet echt in om serieuze doelkansen te creëren. Het gebrek aan scorend vermogen zorgde ervoor dat het spelbeeld een optisch overwicht voor EMK liet zien, zonder dat het echt terug in de wedstrijd kon komen. De spanning en het scoreverloop vergoedde veel vanmiddag maar uiteindelijk stond de ploeg van trainer Ronnie Jansen met lege handen, toen Pusphaira bij een tegenaanval de wedstrijd definitief in slot gooide met de 4-2 en tevens eindstand tot gevolg.