Pusphaira VR 3 – EMK VR 1 1 – 0

Geplaatst op: maandag 16 november 2015 om 15:30.

Het damesteam van EMK hoopte weer te kunnen stunten tegen de studenten van Pusphaira. Na vier partijen winst uit vijf wedstrijden heeft men de smaak te pakken. EMK moest met pech afrekenen in de eerste helft: Elke Jansen op de Haar ging al in de 8e minuut naar de kant met pijnklachten. In de 16e minuut moest Micky Bushoff het veld verlaten met een kapotte schoen (werd gerepareerd met tape en haarelastieken). Het was vooral keepster Manon van der Wiel die aan het werk moest en dat voortreffelijk deed. In de 20e minuut ging een schot van Pusphaira net naast de goal van EMK. Pas naar het einde toe van de eerste helft kreeg EMK een paar kansen met een schot van Imre van Leeuwen dat net naast ging (32e minuut) en een paar hoekschoppen voor rust.

Na de thee toonde het team van EMK een dadendrang om te scoren. Zo zag men schoten van Lieke Weijnen in de 51e-, 56e- en 60e minuut. Tussendoor moest Manon tot twee keer toe redding brengen voor EMK. De spanning liep op naar het einde van de wedstrijd. EMK probeerde de winst binnen te halen met acties van Mandy van Hasselt (net naast in de 73 minuut), Lieke Weijnen (over de goal in de 80e minuut), Juliette Beekmans (alleen naar de goal, maar gestuit in de 87e minuut) en opeenvolgende hoekschoppen in de 88e minuut. Helaas voor EMK was het Pusphaira dat aan het langste eind trok en scoorde in de blessuretijd (92e minuut). Het is duidelijk dat de goede uitslagen van EMK te danken zijn aan een zeer sterke verdediging (slechts vijf doelpunten tegen in zes wedstrijden).

De volgende tegenstander in de competitie is de koploper RPC VR 1 (zondag 29 november 13:00 op Sportpark Wettenseind).

EMK VR1 2015 2016