Pusphaira VR2 – EMK VR1 0 – 2

Geplaatst op: maandag 6 februari 2017 om 18:30.

Het vrouwenteam van EMK heeft de negende overwinning op rij te pakken. Dat ging niet makkelijk.

Het was meteen duidelijk dat het team van Pusphaira besloten had om maximaal te verdedigen. In het eerste half uur speelde de wedstrijd zich praktisch uitsluitend op de helft van Pusphaira af. De kansen kwamen er voor EMK, maar het ontbrak aan scherpte en bovendien had Pusphaira een uitstekende keepster. Bij rust was de beginstand onveranderd.

Na de thee, werd de druk door EMK opgevoerd. Men probeerde daarbij het strafschopgebied van de tegenstander binnen te dringen via de zijkanten, of het spel te laten kantelen naar de andere kant. Er kwamen meerdere hoekschoppen zonder resultaat voor EMK. De verre inworpen van Tatum van Gils veroorzaakten steeds onrust in de verdediging van Pusphaira. In de 70e minuut, kreeg EMK een strafschop toegekend wegens een handsbal. Lieke Weijnen faalde niet en bracht EMK op de verwachte en verdiende 0-1. De achterstand voor Pusphaira betekende dat er iets meer ruimte kwam voor EMK. In de 76e minuut was er een perfecte voorzet van Jennifer Leenders-Wernert; de voorzet werd van dichtbij in de goal geramd door Lieke Weijnen (0-2). In de 84e minuut was er nog een grote kans voor Nancy Beekmans alleen voor de keeper, maar Nancy slaagde er niet in om de score verder op te voeren. In de laatste minuten waren er tot drie keer toe doelkansen voor Pusphaira, maar het ontbrak aan scherpte om de eer te redden.

De volgende wedstrijd (uit) is opnieuw tegen Pusphaira (VR3) op 12 februari om 12:00 uur.

Uitslagen:

Uitslagen 5e klasse 860 5 februari