De Raven – EMK 0 – 3

Geplaatst op: zondag 21 mei 2017 om 20:45.

In de strijd om klasse behoud trof EMK een periodekampioen uit de 4e klasse: de Raven uit Luyksgestel. In de eerste helft waren er kleine kansjes aan beide zijden. Giel van Korven zag in de 4e minuut zijn schot over het doel gaan. In de 28e minuut kreeg Geert-Jan Kemperman een kans, maar zijn schot werd door een verdediger geblokt. In de 39e minuut ging een kopbal over EMK doelman Cuppen net via de paal naast.

Direct na rust kreeg EMK twee kopkansen, maar deze leverden niets op. In de 53e minuut kreeg EMK een vrije trap te nemen. Ronnie Jansen schoot deze ouderwets in de linker bovenhoek van het De Raven doel, 0-1. Giel van Korven kon kort hierna EMK op een 0-2 voorsprong brengen maar zijn kopbal ging net over het doel. In de 70e minuut was het Geert-Jan Kemperman die EMK op een 2-0 voorsprong schoot. Na goed storen van Sjef Sanders in de 77e minuut kreeg Robbie van de Ven de kans om de score verder uit te breiden, maar hij had geen geluk in de afwerking. Na goed voorbereidend werk van Dennis Degens in de 82e minuut was het Giel van Korven die de 0-3 voor EMK binnenschoot.

Een mooie start in deze nacompetitie voor EMK en a.s. zondag wacht de return op het Eeneind te Nuenen.

Ronnie Jansen was deze wedstrijd de Man of the Match aan EMK zijde.

De Raven EMK