Reusel Sport – EMK 1 – 2

Geplaatst op: zondag 13 maart 2016 om 20:35.

In de uitwedstrijd tegen Reusel Sport op een matig bespeelbaar veld begon EMK wat te behoudend. Er werden te weinig duels gewonnen en bijna elke tweede bal was voor Reusel. Tommie van Elst kreeg in de 16e minuut de eerste kans voor EMK, maar zijn schot werd gestopt door de Reusel doelman. Deze doelman was een minuut later wat minder gelukkig toen een schot van Giel van Korven vanaf rechts via hem in het doel verdween, 0-1. EMK doelman Cuppen moest in de 23e minuut redding brengen op een schot van een Reusel aanvaller. Edwin Sleegers stond kort hierna op de juiste plaats om een bal van de EMK doellijn te halen na een slalom van een Reusel speler door de verdediging. Na een vrije trap op een meter of 18 voor het EMK doel verdween de bal als een raket in het doel en gingen beide teams met een 1-1 stand rusten.

EMK kwam direct na rust goed weg nadat een bal die door de EMK doelman los werd gelaten hard over het doel werd geschoten. EMK speler Robbie van de Ven had EMK daarna weer op voorsprong kunnen brengen maar de bal werd op het laatste moment nog voor zijn voeten weggetikt. Enkele minuten later werd een schot van hem in eerste instantie door de Reusel doelman gestopt, maar die schrok zo van de inkomende Tom van Elst dat hij de neervallende bal in eigen doel stompte 1-2. EMK speler Robbie van de Ven schoot in de 71e minuut de bal nog een keer naast het Reusel doel. Reusel kreeg in de 79e minuut nog een kans op de gelijkmaker maar vrij voor doel werd de bal over gekopt. Robbie van de Ven speelde in de 86e minuut de bal knap vrij en zag daarna twee medespelers over het hoofd en schoot zelf naast.

Als Man of the Match werd door de EMK supporters Ruud Boerema gekozen die een knappe partij speelde en op de goede weg is na een langdurige blessure.

Stand na de wedstrijden van vandaag:

Stand 3D per 13-3

EMK 1 2015 2016