Reusel Sport/Faes Gr 1 – EMK 1 3 – 6

Geplaatst op: zondag 2 oktober 2016 om 21:00.

EMK begon goed aan deze uitwedstrijd. In de 8e minuut speelde Christian Messerschmidt de bal op Tom van Elst die direct de bal voorbij de Reusel doelman speelde, maar zag dat de bal ook naast het doel ging. Enkele minuten later moest EMK doelman Cuppen bij de eerste paal redding brengen na een vrije trap. EMK kwam in de 33e minuut op een 1-0 voorsprong door Geert-Jan Kemperman die door van Elst aangespeeld werd. De vreugde over dit doelpunt was echter van korte duur. In de 37e minuut werd doelman Cuppen bij de eerste paal gepasseerd na een Reusel corner, 1-1. Toch ging EMK met een voorsprong de rust in. Een overtreding op van Elst binnen de zestien meter werd door de scheidsrechter bestraft met een penalty. Deze werd door EMK-speler Rick Slaats onberispelijk binnen geschoten, 1-2.

Na rust was de eerste kans voor EMK uit een counter, maar Slaats wist dee kans niet te benutten. In de 58e minuut kopte Giel van Korven de bal uit een vrije trap van Slaats binnen en bracht EMK op een 1-3 voorsprong. Nog korter dan het eerste doelpunt duurde deze voorsprong, Reusel kwam binnen een minuut terug tot 2-3 toen een voorzet vanaf links bij de eerste paal werd binnengekopt. In de 60e minuut was het Tom van Elst die goed doorging op de Reusel doelman. Van Elst zag de poging van de Reusel doelman om de bal weg te krijgen via zijn benen in het doel verdwijnen, 2-4. In de 72e minuut was het Rick Slaats die uit een voorzet van Kemperman de 2-5 voor EMK op het scorebord bracht. Slaats was het ook die de 2-6 scoorde, nadat Kemperman in eerste instantie zijn tegenstander de hielen liet zien. In de 90e minuut viel er nog een prachtig doelpunt uit een omhaal van een Reusel speler, iets wat bij beide supporters groepen de handen op elkaar bracht.

Een mooie overwinning voor EMK en tot Man of the Match werd Rick Slaats gekozen.

Uitslagen 3e klasse D:

uitslagen-3d-2-oktober