Riethoven – EMK 1 – 1

Geplaatst op: zondag 19 november 2023 om 19:15.

De grasvelden hadden het moeilijk de afgelopen week, maar gelukkig kon deze wedstrijd vanmiddag doorgang vinden. Vanaf het eerste beginsignaal waren beide teams aan elkaar gewaagd, waren er kleine- maar geen noemenswaardige kansen aan beide zijden. Zeker in de eerste helft was met name het veelvuldig balverlies en slordige spelvoortzettingen aan de kant van EMK, datgene wat Riethoven in de kaart speelde en ook zorgde voor de eerste serieuze doelkans (kopbal net naast het doel). Uit de rebound kreeg ook EMK haar eerste doelkans die door Lars Voorkamp net naast het doel werd geschoten. De kansen waren spaarzaam vanmiddag en beide teams deden niet veel voor elkaar onder. Net voor rust was er een foutje achterin bij Riethoven welke direct door Tayfun Yilmaz kon worden opgepikt die vervolgens een niet te missen kans bood aan Kevin Aarts, die tekende voor de voorsprong (0-1) wat tevens de ruststand was.

Na rust besefte Riethoven dat het vanmiddag in EMK een taaie tegenstander trof, die vanuit een goede organisatie verdedigend haar mannetje stond (met name Luke Hilt speelde vanmiddag een sterke wedstrijd) en ook uit de omschakeling veelvuldig gevaarlijk was. Tot aan de 60e minuut was de wedstrijd in evenwicht, maar hierna nam Riethoven stap-voor-stap het initiatief in de wedstrijd, waardoor EMK uit de counter diverse kansen kreeg om de wedstrijd te beslissen. Zo kwamen achtereenvolgens Kevin Aarts en Lars Voorkamp (tot 2x toe), één op één met de keeper maar konden zij de kansen niet omzetten in een doelpunt. Ook aan de kant van Riethoven werd in de absolute slotfase een opportunistische speelwijze gehanteerd waarbij de bal meer gelukkig dan uitgespeeld moest vallen. Ruim in de blessuretijd kreeg de linkervleugel aanvaller van Riethoven de bal uit een aanval voor de voeten en maakte deze met een droog schot perfect af. Riethoven vierde het late- en onverwachte punt, terwijl EMK besefte dat het vanmiddag dicht bij haar eerste competitieoverwinning was.

Nog noemenswaardig om te vermelden was de uitstekende basisplaats van O23 speler Marco Cox aan de kant van EMK, die in de 70e minuut geheel leeg gespeeld moest worden vervangen.