RKDSV/EDN’56 A2 – EMK A1 3 – 4

Geplaatst op: maandag 4 april 2016 om 21:25.

Afgelopen zaterdag moest EMK A1 afreizen naar Diessen voor de wedstrijd tegen het laaggenoteerde combinatieteam van RKDSV en EDN’56. In het begin van de wedstrijd speelde EMK haar favoriete spel: veel combinatie voetbal, de dreiging via de vleugelspitsen en veelvuldig bijsluitende middenvelders. De druk op het doel van Diessen was groot, maar het openingsdoelpunt bleef uit. Juist door de aanvallende intenties werd er minder accent gelegd op de verdediging en in de omschakeling was Diessen erg effectief, resulterend in een verrassende 2-0 voorsprong. EMK ging nu mee in het kick-en-rush voetbal van Diessen, het veldspel was minder verzorgd en het spel golfde op en neer. Nadat Sem halverwege de eerste helft voor de aansluitingstreffer had gezorgd (2-1), was het Zino die op slag van rust met een prachtige voorzet (die tot ieders verrassing in de verre hoek verdween), de gelijkmaker liet noteren: 2-2.

In de rust hadden Ronnie en Rick opnieuw het accent gelegd op de rol van de vleugelspitsen die voor meer dreiging moesten zorgen. Beurtelings zorgden Daan en Zino voor veel dreiging en uit twee van deze momenten waren het Daan en Wout die voor een 2-4 voorsprong zorgden. Hiermee leek de wedstrijd al vroeg in de tweede helft beslist, maar niets was minder waar toen Diessen bij de eerste beste aanval weer een tegentreffer lieten noteren (3-4). Aangezien EMK niet in staat bleek de beslissing te forceren bleef het tot het laatste fluitsignaal spannend, maar werden de 3 punten uiteindelijk toch mee terug genomen naar het Wettenseind.

Uitslagen zaterdag 2 april:

Uitslagen 3e klasse 3.10 zaterdag 2 april

Stand 3e klasse 3.10: