RKGSV – EMK 7 – 0

Geplaatst op: zondag 13 februari 2022 om 20:15.

Vandaag stond de onvervalste derby RKGSV – EMK op het programma, waarbij de stand op de ranglijst even niet van belang was. Het was vooraf opnieuw puzzelen voor de technische staf van EMK, dat noodgedwongen (door langdurige blessures en gestopte spelers), het vizier richting de doorstroming van de jeugd op volgend seizoen heeft gericht.

In de openingsfase werden de technische keuzes goed uitgevoerd en was de wedstrijd in evenwicht. RKGSV had het optisch evenwicht maar er ontstonden aan beide zijden geen uitgespeelde kansen. Toch kwam RKGSV in de 12e minuut op een 1-0 voorsprong toen een aanval dwars door het midden niet goed werd opgevangen door de centrale verdedigers en de bal ongehinderd ingeschoten kon worden. Er waren ook enkele goede kansen voor EMK maar deze kwamen niet verder dan een 1:1 situatie en een mooi uitvoerde vrije trap van Robbert van de Ven die via de lat over het doel verdween. Vlak erna werd de wedstrijd (zoals achteraf bleek), beslist toen Teun Vereijken tegen zijn 2e gele kaart aanliep en EMK met 10 man verder moest. Tot onvermaat van ramp werd op slag van rust de score nog verdubbeld door een slecht verwerkte aanval; 2-0.

Na rust bleek EMK niet meer dezelfde energie van voor de rust op de mat te kunnen leggen, vielen de ruimtes met 10 man moeilijker te belopen en waren het de ervaren aanvallers van RKGSV die continue druk op de verdediging van EMK konden zetten. EMK slaagde er nauwelijks meer in om de bal in de ploeg te houden en kon zich slechts beperken tot het uitverdedigen van de bal. Nadat RKGSV al snel in de 2e helft op een 3-0 voorsprong was gekomen, was de wedstrijd feitelijk beslist. Toch bleef de wedstrijdinstelling van EMK positief en werd er voor elke bal nog inzet en strijd getoond, maar waren het de individuele aanvallende kwaliteiten van RKGSV die de wedstrijd vandaag beslisten. De 7-0 eindstand was uiteindelijk voor de statistieken.

Opmerkelijk om nog te vernoemen was het feit dat EMK vandaag speelde met vier jeugdspelers die allen een verdienstelijke wedstrijd speelden.