RKGSV VR 1 – EMK VR 1 1 – 2

Geplaatst op: maandag 3 april 2017 om 18:30.

Alle ingrediënten voor een echte dorpsderby waren aanwezig vandaag: een heerlijk lentezonnetje, een veld nog nat van de ochtenddauw, talrijke toeschouwers van groen-wit en geel-zwart en dan natuurlijk die niet-tastbare wedstrijdspanning vooraf. Kortom: alles wat het spelen van een derby zo mooi en zo speciaal maakt.

EMK was voorafgaande het duel natuurlijk de uitgesproken favoriet, maar RKGSV wilde juist vandaag niets liever dan stunten tegen de Nuenense rivaal. Mooi om te zien dat zonder enige twijfel door beide coaches voor dezelfde strategie was gekozen: winst! Vanaf het eerste fluitsignaal trok EMK het initiatief naar zich toe, maar was ook de (kampioens) spanning in de ploeg voelbaar. Met de eerste kansen voor Lieke en Jennifer (gered door de keepster en door de doelpaal), verdween de spanning en was het min of meer wachten op de EMK-voorsprong. Toch moest ook EMK keepster Manon enkele keren in actie komen en waakzaam zijn voor de gevaarlijke uitvallen van Gerwen. Ondanks de kansen aan beide zijden, was het goed voor de wedstrijd dat de ruststand met een 0-0 stand werd bereikt.

Na de rust was er een soortgelijk spelbeeld: de eerste kansen voor EMK en RKGSV juist wachtend op de meer spaarzame kansen. En juist die eerste echte kans voor RKGSV werd na 5 minuten in de tweede helft omgezet in een 1-0 voorsprong. Precies dit moment had de wedstrijd nodig om echt te ontbranden: RKGSV smeet met haar krachten om te proberen de wedstrijd op slot te gooien, terwijl EMK alle individuele- en teamkwaliteiten aanriepen om deze wedstrijd niet te verliezen. In de 10e minuut was daar de gelijkmaker van Lisette na een goed uitgevoerde aanval over de linkervleugel. Vlak hierna was er in de 15e minuut een rake kopbal van diezelfde Lisette die EMK op een 1-2 voorsprong bracht. RKGSV speelde in de laatste 15 minuten in een ‘alles of niets’ poging veelvuldig op de helft van EMK, maar de krachten vloeiden stap voor stap uit de Gerwense ploeg. EMK dat over meer individuele kwaliteiten beschikte, speelde vanmiddag niet haar beste wedstrijd maar met name de teamgeest en strijdlust waren vandaag zo kenmerkend voor EMK.

Het hele verhaal van deze wedstrijd zat ook opgesloten in de laatste actie van de wedstrijd: de spits van RKGSV leek (tot grote vreugde van heel Gerwen) op weg naar de late gelijkmaker in de wedstrijd, maar met een uiterste krachtinspanning van de laatste vrouw Sanne werd de overwinning van EMK door middel van een tackle op de bal veiliggesteld: EMK wilde deze wedstrijd simpelweg niet verliezen!

Het eindsignaal kwam als een bevrijding, klik Eindsignaal RKGSV EMK

Het publiek was de grote winnaar van vanmiddag: elke minuut werd er volop genoten van strijd en passie, alles wat (dames) voetbal zo mooi maakt!

Uitslagen:

Uitslagen 5e 860 2 april