RKSV Heeze 3 – EMK 2 2 – 4

Geplaatst op: maandag 12 december 2016 om 22:00.

Een frisse temperatuur, een licht windje, geen kunstgras, dat waren goede omstandigheden om een lekkere pot te voetballen. EMK 2 is afhankelijk van wat er gebeurd bij EMK 1 (blessures, selectie van spelers etc.), maar er waren bij EMK 2 voldoende selectiespelers aan de aftrap. EMK begon geweldig aan de wedstrijd. In de 2e minuut werd een hoekschop van rechts strak genomen door Eric Ribot en Rik Verhoeff kopte direct binnen (0-1). EMK bleef drukken en 4 minuten later, was er hetzelfde recept, maar nu een corner van links en Rik Verhoeff kopte opnieuw binnen (0-2). EMK was duidelijk de bovenliggende partij met goed combinatiespel op het middenveld en voorin. Achterin bij EMK werden veel pogingen van de tegenstanders in een vroeg stadium in de kiem gesmoord. De kansen bleven komen voor EMK. In de 24e minuut had Mark van Happen de pecht dat zijn inzet op de paal belandde. In de 43e minuut was het raak met een voorzet van Piet van Dorenmalen die met een schuiver afgewerkt werd door Dennis Magendans (0-3). Bij de eerstvolgende aanval over rechts, ging een voorzet van Guus Lippens dwars door het strafschopgebied. De bal werd aangenomen door Mark van Happen die de 0-4 scoorde.

Na de rust, bleef EMK drukken op de tegenstander, maar men was iets te gehaast. EMK had nu minder succes in de afwerking. Achterin was men ook iets minder scherp en na een kwartiertje in de tweede helft, kon de spits van Heeze alleen afgaan op de 17-jarige EMK-keeper Ramon Leenen die het doelpunt niet kon voorkomen (1-4). Binnen vijf minuten scoorde Heeze opnieuw via dezelfde spits een tweede doelpunt en de vraag was dan of het jongere EMK-team zich staande zou kunnen houden. Coach Rudy Wetzel gaf instructies om het wat meer gesloten te houden achterin, tegen ervaren tegenstanders. EMK kon zich herpakken omdat Heeze de ruimtes niet meer kon belopen en het probeerde met lange ballen. EMK kreeg nog kansen, maar maakte die niet af. Kort voor het einde van de wedstrijd was er een stormloop van EMK-aanvallers (4 tegen 2), maar het schot van Mike van Elderen vloog tegen de paal.

Een sportieve wedstrijd met een goede scheidsrechter en een dik verdiende overwinning voor EMK 2 die bij de winterstop op de derde plaats staat in de reserve 3e klasse.

Opstelling EMK: Ramon Leenen, Robbert Pieschel, Robbert van Bussel, Hein van den Bosch, Rik Verhoeff, Guus Lippens, Eric Ribot, Dennis Degens, Piet van Dorenmalen, Dennis Magendans, Mark van Happen. Invallers: Jeroen Geers, Mike van Elderen. Coaches: Rudy Wetzel, Khaled Gomaa.

Uitslagen 3e klasse G:

uitslagen-2e-klasse-g-11-december