RKSV Heeze A2 – EMK A1 1 – 6

Geplaatst op: zondag 15 november 2015 om 10:00.

Wie had dat gedacht: van de ene week de topper in de 3e klasse spelen, naar Heeze om slechts één helft het voetbal dat we kunnen te spelen en niet de harde kern te vervelen. Onder herfstachtige omstandigheden speelde EMK tegen de nummer laatst uit de competitie, met name voor rust een slechte partij. Alles waar al weken op wordt getraind leek compleet weg te zijn: het veld breed houden, via de vleugels aanvallen, een hoog baltempo, niet door het midden etc. niets van dit alles was de eerste helft te zien. De voetbalwet is soms hard: Heeze scoorde uit die éne kans die het kreeg de 1-0. Ook speelde EMK in een zo’n laag tempo en zo voorspelbaar dat het voor Heeze erg gemakkelijk was om de voorsprong te verdedigen.

In de rust waren duidelijk de puntjes op de spreekwoordelijke i gezet en stelde EMK erg snel orde op zaken. Terwijl sommige supporters nog aan de koffie en een broodje kaas zaten, waren de voetballende patronen ineens weer teruggevonden en was de achterstand binnen mum van tijd omgetoverd in een 1-3 voorsprong. Terwijl het nieuws van het verlies van Woenselse Boys (3-2 tegen DBS), zich langzaam richting het veld verspreidde werd via prima combinatievoetbal de voorsprong naar een 1-6 eindstand uitgebouwd.

EMK verliet als najaars kampioen in de 3e klasse het veld, maar besefte dat het vandaag (in ieder geval één helft) niet als een kampioen had gespeeld. Of misschien ook wel: als je slechte wedstrijden ook wint sta je aan het einde van de rit gewoon met de schaal in je handen 😉

Proficiat mannen: over de gehele competitie genomen was er maar één ploeg die aanspraak mocht maken op het kampioenschap ! Harde kern: noteert u alvast zaterdag 28 november in uw agenda !

Uitslagen zaterdag 14 november:

Uitslagen 3e klasse 3.13

Stand na de wedstrijden van zaterdag 14 november:

Stand 3.13 per 14-11

EMK A1 2015 2016