RPC A3 – EMK A1 3 – 8

Geplaatst op: zaterdag 31 oktober 2015 om 21:30.

Terwijl de topper van volgende week haar schaduw al vooruit wierp, begon EMK ook niet geheel scherp aan deze late uitwedstrijd. Het had in de openingsfase behoorlijk moeite met het hoog spelende RPC dat via de snelle aanvallers probeerde EMK te verrassen. Het was aan de sterk optredende Glenn te danken dat RPC in de openingsfase een slippertje in de verdediging niet kon afstraffen. EMK was duidelijk de bovenliggende partij, maar sprong slordig om met de legio kansen die werden gecreëerd. Toen EMK dan toch via prima combinaties de 0-1 en 0-2 scoorden, was de partij feitelijk al beslist. Net voor rust kwam de 0-3 op de borden.

In de rust zette Ronnie en Rick de puntjes op de i en waren de opdrachten duidelijk. Toch was de uitvoering een stuk minder dan dat de bedoeling was en leek de wedstrijd nog even spannend te worden, nadat RPC na de 0-4 nog terugkwam tot 2-4.  Toch liet EMK er geen twijfel over bestaan wie vandaag de punten mee naar huis ging nemen, nadat het even het gaspedaal indrukte liep de score eenvoudig op naar een 3-8 eindstand.

De ploeg is klaar voor de topper volgende week, waarin het duidelijk beter moet dan vandaag maar dat besef was bij iedereen wel duidelijk.

De stand na de wedstrijden van vandaag:

A1 per 31-10

EMK A1 2015 2016