SBC 3 – EMK 2 5 – 0

Geplaatst op: zondag 5 november 2017 om 19:00.

EMK moest vandaag aantreden tegen het op de ranglijst hoog genoteerde SBC. Opnieuw werd de technische staf na de warming-up geconfronteerd met blessures waardoor enkele omzettingen noodzakelijk waren. Of het kwam door de gekozen 4-4-2 veldbezetting of door onachtzaamheid achterin, maar EMK kwam al in de eerste minuut op een 1-0 achterstand. Hierna kwam de wedstrijd meer in evenwicht en was het EMK dat de grotere kansen kreeg. Juist het niet benutten van de kansen brak EMK op toen SBC uit de eerste de beste kans de 2-0 aantekende.

Na rust besefte EMK dat de aansluitingstreffer snel moest vallen om nog terug te keren in de wedstrijd, en werd ook omgeschakeld naar de meer vertrouwde 4-3-3 bezetting. Nadat Bart Heezemans uitviel (met een naar aanzien stevige hamstringblessure), moest er opnieuw geïmproviseerd worden met enkele omzettingen tot gevolg. Uit een slecht uitgevoerde inworp van EMK viel de bal uit het niets in de korte hoek binnen en was de wedstrijd feitelijk beslist (3-0). In de slotfase vielen er nog twee doelpunten, maar die waren voornamelijk voor de statistieken.

Een wedstrijd die gezien de uitslag anders doet vermoeden, maar EMK had met een beetje geluk een beter resultaat kunnen behalen.

Uitslagen 3e klasse G 5 november

Stand 3e klasse G 5 november